Banaby.pl   »   Gry i zagadki   /   Towarzyskie gry   /   Vilac Moje pierwsze szachy

TYMCZASOWO WYPRZEDANE - Vilac Moje pierwsze szachy

Kolorowe szachy dla najmłodszych z drewnianymi figurkami zwierząt. Z łatwością przykuwają uwagę dzieci, dzięki czemu łatwiej poznają zasady gry. Figurki .. więcej

Nasza cena: 154,0 Zł
Ocena produktu
5
2 Ocena produktu

Kod: Wariant: Cena: Dostępność:
33915-0 Vilac Moje pierwsze szachy
154,0 Zł
2-3 dni

Vilac Moje pierwsze szachy

Kolorowe szachy dla najmłodszych z drewnianymi figurkami zwierząt. Z łatwością przykuwają uwagę dzieci, dzięki czemu łatwiej poznają zasady gry.

Figurki przechowywane są w płóciennym woreczku. Opakowanie zawiera 32 sztuki. Zilustrowane przez Ingelę P. Arrhenius.

Główne cechy :

drewniana plansza i figurki kolorowa gra pobudzająca zmysły dziecka projekt: Ingela P. Arrhenius

Zawartość gry :
plan gry 16 czarnych i 16 białych szachów
bawełniana torba Dwóch graczy, „czarny” i „biały”, ma oprócz króla 15 innych pionków: królową, 2 gońców, 2 skoczków, 2 wieże i 8 pionków.

Pozycja wyjściowa: Na początku gry pionki są ułożone jak na rysunku nr 1, który znajdziesz w oryginalnej instrukcji dołączonej do opakowania.Król zawsze stoi na polu D, królowa na polu E. rozpoczyna biały gracz, następnie gracze wykonują tury po jednej turze na raz. Gracz nigdy nie może zrezygnować ze swojej tury. Bez ruchu pionek nie może zostać przesunięty na pole, na którym stoi już inny pionek tego samego koloru. Pionki zawsze przesuwają się na puste przestrzenie, jedynym wyjątkiem jest wzięcie pionka przeciwnika. W takim przypadku gracz kładzie swój pionek na miejscu zabranego pionka przeciwnika. Rycerz jest jedyną bierką, która może przeskakiwać inne bierki. Wzięcie pionu przeciwnika polega na usunięciu pól tego bierka i umieszczeniu pionu, który go wziął na tym samym polu. Celem gry jest zamatowanie króla przeciwnika. Mat ma miejsce, gdy jakimś ruchem atakujesz króla przeciwnika, czyli tzw. przesuwasz figurę tak, aby w następnym ruchu mogła potencjalnie przejąć króla, nazywa się to szachami. Jeżeli zaistnieje taka sytuacja, przeciwnik ma obowiązek grać w taki sposób, aby zapobiec temu zagrożeniu. Np. przesuń króla na pole, które nie jest atakowane lub umieść inną bierkę przed królem i w ten sposób odeprzyj atak lub weź atakującą bierkę.Jeżeli nie ma ruchu, który spełniałby zasady, oznacza to mat lub szach mat, czyli tzw. gra się kończy i wygrywa mat. Zgodnie z przepisami nie można zabrać króla, więc w przypadku mata kładzie się go zakrytego na szachownicy. Jak poruszają się elementy: Gra jest interesująca, ponieważ każdy element porusza się inaczej.


Król
Może poruszyć się o jedno pole w dowolnym kierunku, z wyjątkiem oczywiście pól zagrożonych przez pionki członka drużyny. Dwóch królów nigdy nie może znajdować się na sąsiednich polach.

Celem gry jest zamatowanie króla przeciwnika. Króla nigdy nie można zabrać. Jeśli gracz atakuje króla przeciwnika, musi go ostrzec, wypowiadając słowo „szachy”.

Dama
Jest to najpotężniejszy pionek, ponieważ może poruszać się we wszystkich kierunkach, o dowolną liczbę pól. Nie wolno mu jednak przeskakiwać innej figurki.

Jeździec
Jeździec nie porusza się po linii prostej jak pozostałe figury, lecz z jednego pola na drugie, w kształcie litery L. Potrafi przeskakiwać piony swoje i przeciwnika. Podczas ruchu porusza się najpierw o dwa pola do przodu, do tyłu, w lewo lub w prawo, a następnie o jedno pole w lewo, w prawo, w górę lub w dół, kopiując swoim ruchem literę L. Ale nigdy po przekątnej. Zobacz zdjęcie w instrukcji.

Strzelec
Porusza się i zabiera kawałki po przekątnej. Może poruszyć się o dowolną liczbę pól, ale tylko w jednym kierunku w każdej turze. Nie wolno mu przeskakiwać kawałków. Z ruchu po przekątnych wynika, że żaden ruch nie może zmienić koloru pudełka, na którym stoi strzelec.

Wieża
Porusza się w poziomie i w pionie na dowolną odległość. Może przenieść się ze swojego pola na pole znajdujące się w tym samym rzędzie lub w tej samej kolumnie. Nie może jednak przeskoczyć żadnej postaci, która stanie mu na drodze.

Pionek
Porusza się o jedno pole do przodu, z wyjątkiem swojej pierwszej tury, kiedy może przesunąć się o dwa pola do przodu, jeśli chce. Pionek porusza się tylko w pionie, z wyjątkiem sytuacji, gdy bierze piony przeciwnika, wtedy porusza się po przekątnej, jak goniec. Ale zawsze o jedno pole. Gdy tylko pionek dotrze na 8. pole – bazę przeciwnika, musi „przemienić się” w inną figurkę, zgodnie z decyzją gracza, w taką figurkę, którą przejął przeciwnik. Królowa jest najlepszym wyborem, jeśli została już zajęta.

Szwedzka artystka Ingela Peterson Arrhenius urodziła się w 1967 roku. Sztuka i projektowanie zawsze zajmowały miejsce w jej życiu, a zanim rozpoczęła się kariera ilustratorki, Ingela pracowała jako dyrektor artystyczny w Sztokholmie. Następnie studiowała reklamę i projektowanie graficzne w szkole artystycznej, również w Sztokholmie. W 1992 roku założyła własną działalność gospodarczą jako niezależna ilustratorka i pracowała na arenie międzynarodowej w zakresie reklamy, projektowania i publikacji... W przeszłości tworzyła wzory nadruków na tkaninach, tapetach i artykułach papierniczych, zajmowała się także opakowaniami, projektowaniem produktów, akcesoriami domowymi i zabawkami . Jej plakaty i designerskie zabawki można znaleźć na całym świecie. Jej pasją jest styl retro, co widać w ich projektach, a także zamiłowanie do typografii i koloru. Obecnie mieszka w Sztokholmie z mężem i 2 synami.

Rozmiar opakowania: 32x32x4 cm
Wymiary szachownicy: 30x30 cm
Wiek: 6+

Materiał: drewno
Zaprojektowany przez Ingel P. Arrhenius

więcej marki: Vilac

Wasze zdjęcia

dodaj zdjęcie

Dyskusja

Pomóż innym w dokonaniu zakupu.
Napisz recenzję tego produktu .

Recenzja produktu

Średnia
ocena
5
2 klientów
głosowało